The Rally Legends Ford Escort RS 1800 1981 RTR

Tøff rallybil fra 80-tallet, med 4WD! Har du hatt ett ønske om å dominere i rallyløypa har du nå muligheten, her er en råtøff skalamodell av Ford Escort MK2 RS 1800 . Bilen har detaljer man ikke er vant til innen RC så her er det sidespeil, 1000-metere, dørhåndtak, stropper til bagasjerom med mer. Bilen leveres klar til å kjøre og har robust mekanikk og elektronikk.

 The Rally Legends Ford Escort RS 1800 1981 RTR

Innhold i pakken:

Bilen leveres med vannbeskyttet elektronikk ferdig montert, 7,2V 3000mah oppladbart NiMh-drivbatteri og 220V hurtiglader som kan lade på 1-3A. Ladetiden med laderen er på høyeste stilling ca 1 time. Motor er en holdbar 23turn børstemotor og regulatoren tåler 40a kontinuerling belastning. Topphastigheten er målt til 31km/ ( med Audikarosseri ) og man har en kjøretid på ca 15 minutter med originalbatteriet før det må lades opp igjen.

 

For å kjøre trenger man i tillegg 4stk AA-batterier til senderen. Se under for tilbehør som ekstra drivbatteri, og AA-batterier til sender.

 

Regulatoren har Traxxas-type HC-plugg så eventuelt ekstrabatteri bør også ha denne typen plugg. Ønsker man å bruke 2S LiPo så kan regulatoren enkelt omprogrammeres til LiPo-cutoff, og vanlige 2S Hardcase passer rett i batteriboksen. Ved bruk av LiPo må man bruke LiPo-godkjent lader.

 

The Rally Legends Ford Escort RS 1800 1981 RTR

Overview

1/10th scale fully factory assembled chassis, with pre-painted and accurate decalled/ liveried bodyshell.

Battery and charger included!

Three piece design plastic tub chassis with shaft drive 4WD.

Separate moulded differential boxes allowing external adjustability using a 2mm hex driver.

Drive from the differentials to the wheel axles is taken care of by two universal shafts at the front and a dogbone construction at the rear.

Differentials feature lubricated internal ball bearings for smooth operation and long life.

Wheel designs are individual and correct to the particular model vehicle. The wheel axles run in ball bearings.

The front and rear shock towers have multiple location holes for the shock absorbers & camber links to allow adjustment of the suspension settings to individual taste and also according to the track conditions. Tension of the front and rear springs (harder springs in the front and softer in the rear) is also adjustable using plastic clips.

 

  • Chassis length: 367mm
  • Overall length: Depending on body, aprox 450-500mm
  • Chassis height: 75mm
  • Width: 190mm for most models, 205mm rear for Stratos and Delta S4
  • Weight: 1500g
  • Wheelbase: 259mm
  • Motor: 540 type 23T
  • Servo: 6kg
  • Esc: WP-1040-Brushed. Max 12T brushed for 2S LiPo/6cell NiMH.
 <<